Ander leven op aarde ontdekt?

De machtige zon (Foto: Dick Waanders)

november 2010

De “geleerden” (ze noemen zichzelf wetenschappers) zijn eindelijk tot de conclusie gekomen dat leven op aarde, en dus ook in het heelal, er niet precies zo hoeft uit te zien als men altijd heeft gedacht!
Ze zijn zelf nogal ondersteboven van de ontdekking, al bestaat nog altijd de kans dat het hier om een gigantisch nepverhaal gaat.

Maar wij (de “gekken” met idiote nieuwe theorieën) beweren al decennia lang dat er leven bestaat dat een mens niet kan waarnemen. Die vormen van leven kunnen zich voordoen op aarde, maar ook in het universum.

U weet ongetwijfeld waar de nieuwe ontdekking over gaat. Wetenschapsjournalist Govert Schilling mocht immers weer overal komen opdraven om zijn licht erover te laten schijnen.
Er is dus een bacterie ontdekt die niet opgebouwd is uit de zes vaste elementen waaruit al het bekende leven is opgebouwd. Eén van die zes elementen (fosfor) zou vervangen zijn door arseen.
Hoewel de NASA er een speciaal persbericht voor de wereld instuurde, zijn er diverse wetenschappers die de mogelijkheid ontkennen.

Hoe dan ook, de “arseen-bacterie” is maar een minuscule afwijking van al het andere leven. En of hij waar is, zal de toekomst uitwijzen.
Zelf ben ik van mening dat leven zich in heel veel verschillende gedaantes en vormen kan voordoen. Op aarde, maar vooral ook buiten de aarde.