Wat is het Universum? Waar is God?

De Zon (Foto: Dick Waanders)

Nieuwe visies op ons heelal en op God roepen al gauw gevoelens van afwijzing en scepsis op. Dat is een niet onlogisch en zelfs wel gezond verschijnsel.
Men moet namelijk nooit zomaar een naamloze fantast geloven die roept dat hij iets sensationeels of revolutionairs heeft ontdekt.
De ďechteĒ wetenschappers schijnen de theorieŽn van dergelijke mensen op te bergen in ordners met het opschrift Ďgekkení.
Daaruit kunnen we concluderen dat er genoeg gekken met fantastische ideeŽn rondlopen, die zo vervuld zijn van hun eigen theorieŽn dat ze er alles voor doen om hun visie uit te dragen.
Vaak zijn het eenlingen die zich niet realiseren dat je eerst naam gemaakt moet hebben als populair wetenschapper, als schrijver van tientallen boeken en als gerenommeerd onderzoeker, voordat je enige waardering en erkenning zult krijgen.
Hooguit kan men zich lenen om op treden als komisch object in een van de vele satirische programma's op TV of als onderwerp van spot in andere media.

Daarom zal mijn visie ook nooit erg wijd verspreid worden. Ik loop er niet zo mee te koop.
Maar als u op zoek bent naar een nieuwe en unieke visie op God en het universum, dan hebt u hem nu gevonden.
Lees het compacte verhaaltje rustig door en oordeel zelf wat u er van vindt.
Het is niet de opzet om met deze publicatie uitputtend mijn gelijk aan te tonen, dat lijkt mij niet zinvol en in praktische zin ook onmogelijk.
Tot op heden zijn de reacties welwillend instemmend. Wilt u ook iets toevoegen aan de discussie, in positieve danwel negatieve zin, dan bent u welkom.