KPN Ergernissen

KPN-Telecom is toch wel een erg irritant bedrijf.
Nee, ik heb het nu niet over torenhoge schulden, zichzelf verrijkende directeuren en massa-ontslagen. Daar maken anderen zich al genoeg druk om. Ik heb het over de échte ergernissen, de kleine.

Ergernis over de Nederlandse taal

In de nieuwste Nieuwsbrief bij de telefoonrekening lees ik weer een volzin als: “Ook de manier van factureren wijzigt misschien”.
Dat kán niet, beste KPN! Alleen ménsen kunnen iets wijzigen!

Ergernis over de Engelse taal

Je zult als KPNer toch bij een van de volgende afdelingen werken: “Local Loop Service”, “Sites” of “Carrier Service”, om er maar een paar te noemen. Wie verzint er toch zulke krankjoreme namen?

Ergernis over de telefoongids

De telefoongids is, ondanks geduldig wachten, in september nog altijd niet bij mij bezorgd. Navraag bij De Primafoon levert het volgende antwoord op: “Die krijg je ook niet meer, meneer. Ze zijn op!” Ik heb in mijn leven nog nooit een telefoongids gemist. 't Is een schande.

Ergernis over de Primafoonfolders

In de Primafoonfolders wordt de klant nog altijd met JE aangesproken. Be-la-che-lijk! Wie komt er op zo'n stupide idee?

Ergernis over ISDN

“Voor u het weet, hebben uw kinderen hun eigen leven. School, hobby's en natuurlijk vrienden, waarmee ze in privacy willen bellen of chatten.” Neem dus een ISDN-aansluiting, aldus een persoonlijk toegezonden folder.
De brochure is mooi uitgevoerd, en de klant wordt er zelfs met U in aangesproken. Bravo!
Alleen jammer dat “uw kinderen” niet bestaan.

Ergernis over de KNP-website

De folder belooft ook sneller internetten met ISDN, en dat wil ik wel.
Ik moet mij voor een aansluiting aanmelden op www.kpn.com, trefwoord “isdn en tieners”.
Na wat geduld krijg ik de website op het scherm. Maar wat ik ook zoek: géén vermelding naar ISDN of zelfs maar tieners.
Waar ik vervolgens ook op klik, het enige dat ik krijg zijn compleet lege pagina's.
En totaal geen enkele melding over wat er aan de hand kan zijn.
Dankzij de redelijk strenge beveiligings- instellingen van mijn browser (o.a. Cookies en ActiveX uitgeschakeld) heb ik al heel wat gemene virussen weten te voorkomen.
En sites die er op staan dat ik mij helemaal blootleg voor hen, die melden dat wel.
Nee, de KPN website is het toppunt van onduidelijkheid, ontoegankelijkheid en sloomheid. En dat noemt zich een communicatiebedrijf!

Ergernis over nog meer traagheid

Via via is het dan toch gelukt om wat informatie over ISDN aan te vragen.
Het duurt meer dan 10 dagen voordat daar via e-mail antwoord op komt.
Dat antwoord is een standaardtekst die redelijk uitgebreid is. De vermelde prijzen zijn echter exclusief BTW (hetgeen wettelijk verboden is!) en ze zijn incompleet.

Ergernis over eerdere internetcommunicatie

Onderwerp: Bericht aan KPN Telecom
Referer: http://www.ptt-telecom.nl/9267 100/h/reageer.htm

Betreft: Vernielingen aan PTT verdeel- of schakelkast aan de Brücknerstraat.

De betreffende kast is ingebouwd in een door mij gehuurde garagebox en is niet meer afsluitbaar wegens vandalisme. Het deksel wordt onophoudelijk verwijderd door de jeugd, en in verband met vuurwerk en brandstichting, verzoek ik u zo spoedig mogelijk de kast GRONDIG af te sluiten! Ik heb dit al jaren geleden gemeld, maar er is nooit op gereageerd.

Reactie van KPN Telecom:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw reactie via onze Internet-site. Het beste kunt u een storing of een niet gelukte indienst stelling melden via het Internet, u kunt als volgt handelen : Ga naar de GebruiksService-site op het adres http://www.gebruikservice.kpn.com en kies voor het onderdeel "Servicedienst".U gaat nu naar de Servicedienst-site, waar u kunt zien of er al bekende verstoringen zijn en u een storing kunt melden.
Ik hoop hiermee uw reactie voldoende te hebben beantwoord, mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dit graag van u.

Met vriendelijke groet,
KPN Telecom.
G.E.H.M. Mestrom
Directeur Consumentenmarkt
Behandeld door:
Mevr. M de Hooge